Sztuka dla uczonych

Standardowy

Mam bzika na punkcie albumów ze sztuką. Szczególnie lubię te wydawane przez Taschen. Wydają takie piękne pozycje zbierające zdjęcia, formy i grafiki obrazujące najrozmaitsze obszary działalności ludzkiej. Brak jednak albumów dla oszalałych na punkcie nauki. Oczywiście jest kilka o przyrodzie, a matematycy mogą pobudzać swój umysł Escherem. Nie znalazłem jednak dotychczas albumu w pełni obrazującego szaleńczą miłość do nauki.

Najbardziej chciałbym, aby powstał taki album dla mikrobiologów. Nie ma bowiem chyba nic piękniejszego, jak właściwie podświetlona i sfotografowana szalka Petriego z porostem tego czy owego.

Skoro jednak chwilowo taki nie istnieje (myślę, że mikrobiolodzy zjednoczą się kiedyś w wysiłkach stworzenia takiego – ja się mogę poświęcić i zapisać na kurs fotografii nawet), należy zadowolić się czym innym. Otóż wczoraj dokonałem odkrycia. Odnalazłem w księgarni wcale nie najnowszy album, wydany właśnie przez Taschen, z fotografiami eksponatów florenckiego Museo La Specola przedstawiających ludzką anatomię. Pozycję polecam gorąco każdemu. Sam zamierzam ją zakupić niezwłocznie.

I jeszcze nowość na moim blogu. W ramach ćwiczenia języka od dziś będą pojawiać się streszczenia notek moją kulawą angielszczyzną (dziś w stylu Cezara, czyli piszę o sobie w 3 osobie). Za sugestię na temat popełnianych błędów będę bardzo wdzięczny!

SUMMARY

Author of this text is very disturbed that there is no art-album designed for people who are mad about science. He would love to see an album for microbiologists with a good photos of Petri dishes. Meanwhile, because such album does not exist, he found album with pictures of waxworks depicting the human anatomy. All waxworks showed in the pictures come form collection of Museo La Specola in Florence.

5 responses »

  1. Po pierwsze to jestem zachwycona nową kompozycją i nowa konwencją!

    Po drugie – może dodasz też streszczenie po łacinie, tak dla ?😀

    Po trzecie: Ja do nauki nie pałam miłością szaleńczą, ale gorącą sympatią, i mnie by taki album wielce interesował. No a skoro nie ma, to mój drogi – do roboty!😀

  2. Hello everybody, here every one is sharing these
    knowledge, thus it’s fastidious to read this webpage, and I used to pay a quick visit this website daily.

  3. I was wondering if you ever thought of changing the layout of
    your blog? Its very well written; I love what youve
    got to say. But maybe you could a little more in the way of content so people could connect with
    it better. Youve got an awful lot of text for only having one or two images.
    Maybe you could space it out better?

  4. Definitely consider that that you stated. Your favourite justification appeared to be at the net the simplest thing to take into accout of.
    I say to you, I definitely get irked even
    as people think about issues that they just don’t realize about. You managed to hit the nail upon the highest as neatly as outlined out the whole thing without having side effect , folks could take a signal. Will likely be again to get more. Thanks

Skomentuj

