Ankieta (1)

Standardowy

Dmęwbobry! Nadszedł najwyższy czas, aby zamieścić wpis luźniejszy i bardziej osobisty. Ze względu, że wciąż jestem wesołym studentem, choć nie prowadzę już radosnego „studenckiego życia”, bardzo istotne miejsce w mojej egzystencji odgrywa uczelnia. Z nią związane są liczne chwile radości i jeszcze liczniejsze chwile frustracji, gniewu i psychicznego wycieńczenia.

Uważni czytelnicy wiedzą już, że w tym roku kończę studia I stopnia, czyli mam nadzieję niebawem zostać inżynierem. Z tej okazji postanowiłem zastanowić się, co dalej… Ostatnio bowiem nie jestem zwolennikiem „linearnej kariery” i pragnę wykorzystywać wszystkie i najlepsze możliwości, jakie świat mi oferuje. Od dłuższego czasu przeglądam strony różnych polskich i zagranicznych uczelni. I naszła mnie taka refleksja, że choć marketing mnie nigdy nie interesował za bardzo, to jednak faktycznie w XXI wieku dobry produkt/usługa nie obejdą się bez porządnej strony internetowej. Dodatkowo, jeśli chodzi o wybór studiów, strona internetowa uczelni jest chyba podstawowym źródłem informacji o tym, czego się spodziewać, czego oczekiwać, gdzie się udać. Tu rodzą się pytania: jakie wrażenia robią strony internetowe polskich uniwersytetów przyrodniczych?, czy zachęcają do studiowania, czy może faktycznie państwowe uczelnie, bazując na dobrej sławie, nie starają się nawet o promocję?

Którą uczelnię wy byście wybrali, wiedząc o każdej tylko tyle, ile zaprezentowano na stronie? Uruchamiam pierwszą w historii tego bloga ankietę. Kierujcie się, czym chcecie: wyglądem, sposobem nawigacji, łatwością uzyskania informacji, zawartością strony. Każdy wszak przy wyborze studiów inne czynniki bierze pod uwagę.

W ankiecie zaproponowałem 6 różnych uczelni. Zapewne nie wszystkie, ale tych 6 przyszło mi do głowy. Dla ułatwienia oto linki do stron:

  1. Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
  2. Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu
  3. Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie
  4. Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
  5. Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu
  6. Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Tyle daję wam do wyboru. Głosujcie, głosujcie! A w komentarzach (poza glosowaniem, o które i tak bardzo serdecznie proszę) możecie zostawiać wasze typy uczelni o niezwykle zachęcających stronach wszelkich kierunków i ze wszystkich krajów.

Pozdrawiam serdecznie!

4 responses »

  1. Nie wybierałbym uczelni na podstawie jej strony internetowej (i dlatego nie wezmę udziału w ankiecie). No way, ponieważ

    * ogólny poziom uczelni może się bardzo rożnić od poziomu wydziału bądź kierunku studiów, który Cię interesuje
    * uczelnia może mieć świetną stronę, wysokie aspiracje, szczytne cele, nowoczesne podejście do studenta, mądrą administrację itp., a mimo to ssać i obciągać, ponieważ brak jej zasobów i kadry, infrastruktury i współpracy z innymi uczelniami

    Also: this.

    Równie dobrze możesz wybrać uczelnię przy pomocy rzutu kostką.

  2. @ ztrewq

    A ja wcale nie twierdzę, że chcę wybierać uczelnię na podstawie strony. Sądzę tylko, że strona powinna być istotnym elementem komunikacji medialnej. I np. dla mnie nie chodzi tylko o to, aby była ładna, ale przede wszystkim o to, aby mógł łatwo odnaleźć na niej potrzebne mi informacje. Nie uwzględniałem tego we wpisie, bo wydaje mi się (ale tylko wydaje), że jest pewna grupa ludzi, która może podejmować decyzję na podstawie samego wyglądu strony.

    Ankieta ma raczej charakter zabawy i raczej nie będę nią podpierać żadnych swoich przekonań, decyzji, ani teorii.

    Z tym co piszesz oczywiście w 100% się zgadzam.

    PS. Dzięki za link. Dokładnie obrazuje on moje myśli na temat stron uczelnianych.

  3. A ja wcale nie twierdzę, że chcę wybierać uczelnię na podstawie strony. Sądzę tylko, że strona powinna być istotnym elementem komunikacji medialnej. I np. dla mnie nie chodzi tylko o to, aby była ładna, ale przede wszystkim o to, aby mógł łatwo odnaleźć na niej potrzebne mi informacje. Nie uwzględniałem tego we wpisie, bo wydaje mi się (ale tylko wydaje), że jest pewna grupa ludzi, która może podejmować decyzję na podstawie samego wyglądu strony.

    Nie no, zgadzam się. Ja tylko tak, dla poddierżania razgawora.

Skomentuj

